“Mijn bedrijf heeft wel veertig vorderingen onder de 400,- euro openstaan die niet betaald worden………”
Met mijn onderneming lever ik kappersproducten aan kapsalons. Ik doe dit al 19 jaar. Inmiddels word ik echter door veel kapsalons als bank gebruikt en kom ik zelf regelmatig aan het einde van de maand in de problemen als ik mijn eigen huur, belasting en salaris moet betalen. Ik heb contact gezocht met Cashflow Direct en zij hebben veertig vorderingen die al heel lang openstonden in 1 keer overgenomen. Dit waren vorderingen tussen de 90 en 360 euro inclusief btw die allemaal al maanden open stonden. Ik was al eens bij een incassobureau geweest maar daar bleek 'no cure no pay' helemaal niet zo no cure no pay te zijn als ik naar een rechter wilde stappen. De vorderingen onder de 250 euro wilden het incassobureau eigenlijk helemaal niet behandelen omdat de kosten de baten zouden overstijgen. Mijn boekhouder kon nu ook nog de teveel betaalde btw terugvragen en ik had weer geld op mijn rekening om mijn salaris over te maken. Ik begreep van een aantal kapsalons waar ik nog steeds aan zaken mee doe, dat Cashflow Direct via Debitforce haar incassozaken regelt en dat ze een keurige maar strenge brief hadden gekregen om de vordering aan hen over te maken en dat ze het eigenlijk wel begrepen. Ik heb uitgelegd aan mijn klanten dat ik een contract heb gesloten met de mensen van Cashflow Direct in opdracht van de bank omdat ik anders zelf in de problemen zou komen. Dit bevalt me eigenlijk wel heel goed want dan hoef ik ook zelf geen ruzie te gaan lopen maken met mijn klanten en kan ik me een beetje verschuilen achter de zakelijke aanpak van Cashflow Direct.